ericsonsikina.blogg.se

En familj från Göteborg som flyttat till Tianjin/TEDA i Kina. Familjen består av pappa Andreas, mamma Karolina, Emelia 9 år, Julius 7år och Wilmer 1,5 år. Vi kommer att blogga om vår vardag, resor och äventyr. Vi nås även på [email protected]

Julfest!

Publicerad 2017-12-05 01:29:08 i Allmänt,

I Söndags hade vi vår andra Julfest här i Kina. Vi var totalt 30 personer här hemma. Vi hade knytkalas, så vi hade julmat från USA, Japan, Kina, Danmark, Sverige och Australien. Vi åt massor och gjorde Julklappsleken. 

Nu längtar vi alla till Sverige, på lördag åker jag och barnen! Andreas kommer den 22:e december. Här hemma har vi sjukstuga så jag har alla barnen hemma. Dessutom är Andreas i Shanghai på mässa, när han är i väg så brukar alltid något barn bli sjukt. Men jag tror att både Emelia och Julius är redo för skolan imorgon. Det är många barn från skolan som är hemma och är sjuka, så det är väl något virus som härjar. 


Imorgon är det hejdå lunch för min kompis Hiromi från Japan, hon och barnen flyttar tillbaks till Japan i slutet av december. Känns tråkigt jag och Wilmer har spenderat mycket tid tillsammans med henne och Yuki. Jag hoppas att jag har chans att åka och hälsa på henne innan vi flyttar hem till Sverige. 

Kram


Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2017-12-05 06:44:25

Så många fina bilder på god mat o glada människor snart ses vi blir så mysigt❤️

Svar: Massa god mat! Ätit rester i två dagar, perfekt när Andreas är borta och vi har sjukstuga. Kram ses snart
ericsonsikina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela