ericsonsikina.blogg.se

En familj från Göteborg som flyttat till Tianjin/TEDA i Kina. Familjen består av pappa Andreas, mamma Karolina, Emelia 9 år, Julius 7år och Wilmer 1,5 år. Vi kommer att blogga om vår vardag, resor och äventyr. Vi nås även på [email protected]

Clementiner

Publicerad 2016-09-08 09:25:33 i Allmänt,

Inorgon skall vi åka på utflykt till ett bergsområde och på lördag skall vi gå en vandringsled. Och efter som Julius inte direkt är en stor ätare så behövde jag idag gå och handla lite frukt (Julius äter inte frukt) och annat. Jag plockade några clementiner som jag lade i en plastpåse, plastpåsarna var slut över allt så det tog ca 5 min innan jag hitta en rulle hos damen som väger frukten. I alla fall när det var min tur så kunde damen inte hitta priset på clementinerna, vilket jag tror hon sa till mig efter som hon bara pratar kinesiska. Jag svara på svenska att jag förstår inte va du menar, sen pekade jag på clementinerna för jag ville verkligen ha dom. Efter ca 5min väntande bredvid vågarna när hon hjälpte andra kunder gick jag och tog kort på clementinskylten gick tillbaka och visade damen som nu blir kallad tant för jag börjar bli irriterad. Hon tittar på telefonen fortsätter prata kinesiska tittar efter någon kollega men hjälper mig inte. Nu är jag så upprörd så man kan tro att någons liv hänger på dessa clementiner, efter ytterligare 10min ger jag upp och lämnar mina clementiner. Tillråga på allt är det 2 olika damer som skäller på mig och pekar på Wilmer, ingen aning va jag gjort för fel denna gången. Ibland kan verkligen små värdsliga ting bli stora, jag tror att eftersom det är väldigt frustrerande ibland att inte kunna göra sig förståd så gjorde dessa händelserna mig lite ledsen idag.
Idag börjar min och Andreas kinesiska lektioner, tror jag skall försöka lära mig ordet clementin 😂.
Men jag tror vi överlever utan clementin och jag får gå till fruktmarknaden istället där jag alltid handlar av en vänlig kvinna som tycker jag är helt fantastisk och säkert lite galen som har tre underbara barn.

Clementinerna är gröna men fantastiskt goda!

Nu är det dags att hämta barnen från skolan!
Kram

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2016-09-08 20:19:30

Ja du handla du av den vänliga kvinna istället. Den tanten verkar ju lite knäpp om man säger så. Ha nu en riktigt trevlig utflykshelg o ta många kort puss på er 💜
N

Svar: Kram
ericsonsikina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela