ericsonsikina.blogg.se

En familj från Göteborg som flyttat till Tianjin/TEDA i Kina. Familjen består av pappa Andreas, mamma Karolina, Emelia 9 år, Julius 7år och Wilmer 1,5 år. Vi kommer att blogga om vår vardag, resor och äventyr. Vi nås även på [email protected]

Nytt försök denna gången pool!

Publicerad 2016-08-26 16:54:31 i Familjen,

Fortfarande problem med att ladda upp bilder, så tråkigt. Men men.
Förra söndagen var vi och badade på en stor utomhus anläggning i Binhai. Det tog ca 20 min med taxi och kostade 32rmb. Det var rätt dyrt att gå in tror vi betalade ca 400rmb, här i Kina går barn in och åker gratis om de är under 1,2m. Det innebär ju att vi alltid får betala för både Emelia och Julius. Jag, Emelia och Wilmer bytte om i ett gigantiskt stort omklädningrum där det fanns små hytter utan dörrar och duschar. När jag och Emelia stod nakna och duscha kom det fram en vakt och några andra kvinnor för att prata med Wilmer. Så där står jag naken med ett gäng påklädda kvinnor tittandes och pratandes, man får inte vara blyg... Kina är det väldigt viktigt att barnen byter om i rätt omklädningsrum, det är tex inte ok om Emelia skulle byta om hos herrarna.... Vi har blivit stoppade några gånger på andra ställen.

Denna rutschkanan åkte Andreas

Det var ett stort ställe och det slukar 30000 personer. När vi var där så var det lagom med folk. Emelia och Julius var lite besvikna då man var tvungen att vara 140cm på de flesta rutschkanorna. Men vi fick badat i alla fall.
Kram

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2016-08-27 11:40:20

Åh, va roligt det ser ut!! Dit vill jag gärna åka, är Emelia 140cm nästa höst kanske??

Svar: Tveksam om hon hinner bli 140cm men hon kanske kan smita in. Jag kan ha Ingrid och Wilmer i barnpoolen! Så kör du rutschkanorna. Kram
ericsonsikina.blogg.se

Postat av: Linnéa

Publicerad 2016-08-28 11:05:28

Haha, det låter som en bra deal för mig!

Postat av: Mormor

Publicerad 2016-08-28 12:30:34

Oj oj vilket häftigt ställe.Hade varit glad över att inte vara 140 cm så jag slapp åka den rutschkannan . Ha det gott puss på er 😘

Svar: 😂
ericsonsikina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela