ericsonsikina.blogg.se

En familj från Göteborg som flyttat till Tianjin/TEDA i Kina. Familjen består av pappa Andreas, mamma Karolina, Emelia 9 år, Julius 7år och Wilmer 1,5 år. Vi kommer att blogga om vår vardag, resor och äventyr. Vi nås även på [email protected]

Fotbolls turnering !

Publicerad 2016-09-27 08:34:36 i Barnen, Emelia, Julius, Wilmer,

I fredags åkte jag och Wilmer tillsammans med en massa elever och lärare till Tianjin med skolbussen. Det var dags för terminens första fotbollsturnering för de internationella skolorna här i Tianjin. Det var klass 3-5 som spelade. Barnen hade roligt och det spelades massor av fotboll. Men både jag och Emelia konstaterade att vi behöver träna mer!!! Nästa gång är det turnering i Beijing det skall bli roligt. Jag och Emelia träffade även en svensk mamma, det var roligt de hade bott i Kina i 6år och precis flyttat till Tianjin. Man blir lite svensk "galen" här då det inte finns så många svenskar.
Kram

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2016-09-27 21:06:36

Hej på er ! Låter som ni haft roligt med allt runt fotbollen . Kul att träffa en svensk familj också . Tänk vad mycket aktiviteter skolan anordnar👍😘 puss på er

Svar: Om några veckor är det internationell lunch, så jag skall laga svensk mat, köttbullar några andra förslag? Kram
ericsonsikina.blogg.se

Postat av: Linnéa

Publicerad 2016-09-28 13:57:28

Du kan bjuda på sill! 😀

Svar: Var skall jag få tag i sill? 😂
ericsonsikina.blogg.se

Postat av: Mormor

Publicerad 2016-09-28 14:52:54

Vad kul !
Raggmunk med lingon , stekt fläsk med löksås, kalops , fläskpannkaka några typiskt svenska rätter 💜😘

Svar: Fläskpannkaka var ungen du idé, har dock aldrigt gjort någon själv!
ericsonsikina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela