ericsonsikina.blogg.se

En familj från Göteborg som flyttat till Tianjin/TEDA i Kina. Familjen består av pappa Andreas, mamma Karolina, Emelia 9 år, Julius 7år och Wilmer 1,5 år. Vi kommer att blogga om vår vardag, resor och äventyr. Vi nås även på [email protected]

Mat provning!

Publicerad 2016-10-20 08:35:01 i Allmänt, Mat,

Ibland måste man säga ja till saker även att man inte vet vad man säger ja till. Idag var en sådan dag, min kinesiska lärare Maggie bjöd med mig och några andra kvinnor, jag hade inte förstått vad vi skulle göra men det var något med mat. Det visade sig vara en mat "tävling" och jag och de andra damerna skulle gå runt och smaka på mat som ett gäng glada äldre kineser lagat😂. Super roligt och super gott! Wilmer gjorde succé och vandrade från famn till famn men jag fick hålla lite koll på honom då en del vill att även han skulle smaka på maten.

En spännande dag här i TEDA med nya möten och en helt ny upplevelse!

Kommentarer

Postat av: Ing-Marie

Publicerad 2016-10-20 09:33:20

Va häftigt, kanske tur för dig att du inte vet vad du åt😬 Varför inte be om några recept?? Kram

Svar: Maten var fantastiskt god inga konstiga saker! Min kinesiska är inte så bra så jag kan fråga efter receptet men jag kan beställa vatten!
ericsonsikina.blogg.se

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-10-20 11:38:43

Åh vad kul kan tänka att det var massor med god mat 🍲🍢. Något speciellt du gillade. Så glad att du fått så många kontakter med trevliga människor i Kina, och dom med dig Puss 😘

Svar: Dumpling var nog favoriten och en potatissallad!
ericsonsikina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela